سیم کارت eSIM چیست؟ هرآنچه که از سیمکارت ای سیم لازم است بدانید

سیم کارت esim چیست ؟ هرآنچه که از سیمکارت ای سیم لازم است بدانید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سیم کارت eSIM را میتوان یک تکنولوژی جدید برای سیمکارت ها دانست که امروزه در ایران به سیم کارت الکترونیکی نیز معروف شده است. برای بررسی و دانستن اطلاعات بیشتر در خصوص سیمکارت ای سیم، با پلازا همراه باشید.

نسل سیمکارت های جهانی رفته رفته در حال پیشرفت بوده است که در این میان سیمکارت ای سیم یک تکنولوژی نسبتا جدید بوده است که اگر تصمیم دارید اطلاعات بیشتری را از این سیمکارت بدست آورید پیشنهاد میشود با ما همراه باشید که به اطلاعات خوبی در این خصوص اشاره کرده ایم. همچنین میتوانید در ادامه اصلی ترین مزایا و معایب این نسل از سیمکارت ها را بطور کامل بشناسید.

فهرست مطالب

سیم کارت eSIM چیست؟

سیم کارت esim چیست ؟

برای اینکه بدانید سیمکارت ای سیم ابتدا باید بدانید که SIM مخفف Subscriber Identity Module بوده که به معنی کدی برای شناسایی مشترک بوده است. با توجه به این موضوع بدنیست بدانید که این چیپ های کوچک به نحوی طراحی شده اند که امکان نگهداری اطلاعات کاربران در خود را دارا هستند. امروزه اکثر سیمکارت هایی که در ایران در شرکت های مختلف ساخته میشود از جنس PVC بوده که بخش فلزی مانند آن وظیفه نگهداری اطلاعات را برعهده داشته است. با افزایش سطح فناوری در تمامی زمینه ها سایز و اندازه قطعاتی که به فناوری مرتبط هستند کوچکتر خواهد شد که سیمکارت نیز از این مورد مستثنی نبوده است. با دانستن اینکه سیمکارت eSIM چیست؟ حال میتوانید با وظیفه و مزایای این سیمکارت آشنا شوید.

کاربرد سیم کارت eSIM

استفاده از eSIM در ایران رفته رفته در حال گسترش است. امروزه در دنیای تکنولوژی به عنوان بروزترین فرمت سیمکارت شناخته میشود. متاسفانه اشتباه لفظی که در ایران شکل گرفته سبب شده تا eSIM را به عنوان یک سیمکارت ارتقاء یافته از نسل های قدیم بدانند. اما این مورد کاملا اشتباه بوده است زیرا ای سیم یک چیپ جدید با استاندارد های SIN-8 بوده است که به صورت مستقیم داخل گجت پیشرفته ای تعبیه شده است. مزایا و امکانات موجود در ای سیم چندین برابر سیمکارت های معمولی بوده است که بطور کلی بدنیست بدانید امکان خارج نموده حساب eSIM را نخواهید داشت و حتی امکان تعویض آنرا ندارید. همانطور که گفته شد این چیپ بطور کلی در داخل یک گجت فعالسازی میوشد.

ویژگی های سیمکارت های eSIM

ویژگی های سیمکارت های esim

یکی از اصلی ترین ویژگی های ای سیم تطابق کامل آن در مکانی بوده که قرار خواهد گرفت. برخی سیمکارت های معمولی اگر کمی جا به جا شوند امکان خوانایی را از دست خواهند داد که برای رفع این مشکل باید از ابتدا آن را در مکان مربوط قرار دهید که این مورد اگر به دفعات تکرار شود ممکن است سبب خرابی اسلات سیمکارت شود. اما در ای سیم خبری از این مورد وجود نداشته زیرا در ساخت گوشی در چیپ مربوط قرار گرفته است که همین مورد سبب خواهد شد تا امکان خارج نمودن و یا تعویض آن برای شما غیرممکن شود. در واقع با دستیابی به ای سیم نیازی به فضای خاصی برای قرار دادن آن نخواهید داشت که در واقع این نسل از سیمکارت ها قابل اعتمادتر بوده است که در خود گجت های کوچک و مفیدی را جای داده اند. از دیگر ویژگی های ای سیم میتوان به بکارگیری آنها در ساعت های هوشمند اشاره داشت.

معایب سیم کارت eSIM

معایب سیم کارت esim

همانطور که میدانید هرچیزی یکسری معایب و مزایا داشته است که یکی از اصلی ترین معایب این چیپ زمانی نمایان میشود که شما از چندین گوشی برخوردار هستید و یا بطور مداوم گوشی خود را تغییر میدهید. این مورد سبب خواهد شد تا روند تغییر دادن سیمکارت معمولی به ای سیم به شدت دشوار و پیچیده شود. از دیگر معایب این نسل میتوان به بخش نرم افزاری آن اشاره داشت که در محصولات قدیمی امکان استفاده از این چیپ را نخواهید داشت.

یکی دیگر از معایب مهم این چیپ در مواقعی بوده که بدنبال دریافت اطلاعات و یا چک نمودن چیزی هستید و به دلیل نداشتن شارژ گوشی امکان قرار دادن سیمکارت خود در گوشی دیگری را نخواهید داشت که تا شارژ نکردن  گوشی خود امکان برخورداری از ای سیم را نخواهید داشت که این مورد در گروه و انجمن های بسیاری به عنوان اصلی ترین ضعف ای سیم شناخته شده است.

امروزه تبدیل سیم کارت به eSIM در ایران بطور رسمی انجام نمیگیرد زیرا هنوز که هنوزه گروه های پژوهشگری ایران امکان دستیابی به این فناوری را نداشته اند و همین مورد سبب شده تا قیمت سیم کارت eSIM در ایران وجود نداشته باشد. حال اگر تصمیم به خرید سیم کارت eSIM دارید باید به صورت ارزی و از سایت های خارجی بدنبال این مورد باشید که پیشنهاد میشود نظر خود را در مورد این فناوری باما در میان بگذارید.

سخن پایانی

بررسی سیم کارت eSIM به اتمام رسید که در این میان اصلی ترین مزایا و معایب ای سیم مطرح شد. اگر احساس میکنید که اطلاعات و نکته خوب دیگری نیز وجود داشته که به آن اشاره نشده است میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید و نظر خود را در خصوص سیمکارت ای سیم باما بیان کنید. نظرات و پیشنهادات شما در پیشبرد اهداف سایت تاثیرگذار بوده است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402